Cyfrowa Transformacja i Rola Danych
Transformacja, która zmienia biznes
Czas trwania szkolenia
3 dni
Transformacja cyfrowa biznesu to proces wdrażania nowych technologii w celu usprawnienia działalności firmy i stworzenia nowych lub zmodyfikowanych modeli biznesowych. Obejmuje ona różne obszary funkcjonowania organizacji – od modelu biznesowego, poprzez procesy biznesowe, relacje z klientami, aż po kulturę organizacyjną.
Kluczowe w transformacji cyfrowej jest przede wszystkim dostosowanie technologii do indywidualnych potrzeb firmy i branży, w której ona działa. Nowe rozwiązania powinny usprawniać obecne i przyszłe procesy biznesowe. Transformacja nie polega więc tylko na wdrażaniu nowych systemów, ale też na zmianie sposobów pracy, automatyzacji zadań czy budowaniu relacji w ekosystemie biznesowym.
Zmiany w ramach transformacji cyfrowej są zazwyczaj głębokie i szerokie – dotyczą całej organizacji. Wymagają przebudowy modeli biznesowych, procesów, sposobu pracy oraz kultury organizacyjnej. Transformacja cyfrowa oznacza więc kompleksową cyfryzację działalności firmy.
Prowadzący
Jarosław Sokołowski
Andrzej Chodor
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane szeroko do osób i firm zainteresowanych lub zaangażowanych w proces cyfrowej transformacji na różnych poziomach. Dostarcza praktycznej wiedzy nt. wdrażania zmian związanych z cyfryzacją.
Adresatami szkolenia „Cyfrowa Transformacja i Rola Danych” są:
- Kadra menedżerska i specjaliści odpowiedzialni za rozwój i transformację firm
- Przedstawiciele różnych pokoleń (w tym starsi pracownicy), którzy potrzebują wsparcia w adaptacji do cyfryzacji
- Firmy i organizacje, które chcą wdrożyć cyfrową transformację
- Właściciele i menedżerowie małych i średnich firm, którzy obawiają się kosztów i złożoności transformacji cyfrowej
- Osoby indywidualne zainteresowane tematyką transformacji cyfrowej i wykorzystania nowych technologii w biznesie
Korzyści dla uczestników
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat cyfrowej transformacji i roli danych w budowaniu nowoczesnych firm.
Szkolenie skupia się na następujących zagadnieniach:
- Istota i cele cyfrowej transformacji
- Wyzwania związane z wdrażaniem cyfrowej transformacji
- Rola danych i analityki danych (big data) w transformacji cyfrowej
- Wykorzystanie systemów CRM do budowania relacji z klientami i poprawy doświadczeń klienta
- Studia przypadków firm, które przeszły cyfrową transformację
Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im:
- Zrozumieć kluczowe aspekty cyfrowej transformacji
- Dostrzec możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie danych i systemów CRM
- Przeprowadzić cyfrową transformację w swoich firmach
- Pełnić role Digital Transformation Officerów odpowiedzialnych za transformację cyfrową
Tematyka szkolenia
Dzień I i II – prowadzi Jarosław Sokołowski
Dane – podstawa działania nowoczesnych firm
- Rodzaje danych
- Silosy jako główna przeszkoda cyfryzacji
- Wzbogacanie i unifikacja danych
- Segmentacja w oparciu o 1st i 2nd party data
- Wykorzystanie 3rd party data oraz metod cookieless w działaniach marketingowych
- Zasady działania Data Management Platforms (DMP)
- Omówienie przykładowych segmentów
- Taxonomia jako podstawa działania DMP
- Zasady działania kampanii programatycznych
Praktyczny przegląd narzędzi niezbędnych w pracy Digital Marketera
- Google Tag Manager
- Cookie Consent – uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
- Przydatne wtyczki monitorujące
- Google Analytics 4 vs. Piwik Pro
- Narzędzia do badan jakościowych UX
- Monitorowanie połączeń telefonicznych jako efektu kampanii marketibgowych
- Atrybucja konwersji i psychologia konwersji online
Studia przypadków opartych o wykorzystanie danych
Raportowanie i dashboardy
- Popularne platformy klasy Business Inteligence
- Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Google Looker Studio
Marketing Automation (opcjonalny temat – przy wariancie 3-dniowym)
- Czym jest (i czym nie jest) marketing automation
- Segmentacja, Scoring i wzbogacanie danych
- Content Marketing Automation
- Działania OnSite
Dzień III – prowadzi Andrzej Chodor
Znaczenie transformacji cyfrowej w biznesie
- Cyfrowe modele biznesowe
- Przykłady sukcesów i porażek
Zastosowania platform biznesowych
- Zarządzanie sprzedażą
- Obsługa klienta
- Portale klienckie
- Sprzedaż i obsługa w terenie
- Quote-to-cash
Typowe przeszkody transformacji i jak je pokonać
- Rozmiar wdrożenia
- Zarządzanie zmianą
- Dobór zespołu projektowego
Metody deklaratywnie i programistyczne w implementacji CRM
- Modelowanie danych
- Walidacja danych
- Przepływy biznesowe
- Rozszerzenia
- Integracja systemów
- Kiedy zaangażowanie programistów jest uzasadnione?
Jaką platformę wybrać?
- CRM (Salesforce / Microsoft / Pipedrive / Monday.com)
- Raporty Gartnera
- Kiedy arkusz kalkulacyjny jest najlepszym rozwiązaniem?
Opcja: Praktyczne zastosowania AI w aplikacjach biznesowych
- Lead/Opportunity scoring
- Next best action
- Call coaching
- Modele predykcyjne
- Rozpoznawanie języka
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Omawiane są liczne studia przypadków, na podstawie których prowadzący przybliża uczestnikom niuanse cyfrowej transformacji i wskazuje praktyczne sposoby realizowania zmian w organizacjach. Szkolenie ma liczne elementy praktyczne i warsztatowe, podczas których uczestnicy mogą w praktyce przećwiczyć utworzenie strony internetowej opartej o CMS WordPress, podłączyć do niej liczne narzędzia z wykorzystaniem Google Tag Managera i spróbować swoich sił z utworzeniem dashboardu w Looker Studio, a także skonfigurować kartę klienta w Salesforce CRM.
Tagi
transformacja cyfrowa | cyfryzacja biznesu | nowe technologie | big data | CRM | zarządzanie zmianą | modele biznesowe | automatyzacja | sztuczna inteligencja | customer experience | efektywność biznesowa | przepływy pracy | chmura obliczeniowa | trendy technologiczne | przywództwo cyfrowe | strategia cyfrowa | analityka biznesowa | rozwój umiejętności cyfrowych | transformacja modelu operacyjnego | transformacja kultury organizacyjnej
Jak wziąć udział w szkoleniu
Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio
Powiązane szkolenia
Kontakt
Skontaktuj się z nami
Net Solutions Sp. z o.o.
04-013 Warszawa
ul. Międzyborska 89 lok. 4
REGON: 147070831
KRS: 0000494758
Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.