Wykorzystanie technologii CRM w Sprzedaży B2B

Sprzedaż doradcza B2B wspierana technologią CRM – pozyskiwanie klientów dla spółki technologicznej
Czas trwania szkolenia

3 dni

Obecnie każda firma skupią swą uwagę i zasoby na pozyskaniu jak największej ilości klientów. Wiele z nich dąży do wyśrubowania często stosowanego w zespołach sprzedaży wskaźnika CAC (Customer Acquisition Cost) odzwierciedlającego efektywność handlowców w zamykaniu szans sprzedażowych. Często także podejmowane są wysiłki by jak największa ilość pozyskanych klientów dostarczyła maksymalny wskaźnik LTV (Lifetime Value). Wartości w/w wskaźników nabierają szczególnego znaczenia kiedy mówimy o pozyskiwaniu klientów do spółek technologicznych, gdzie  produkt/usługa/system jest wieloskładnikowy czy wielowariantowy, a a proces wdrożenia – wieloetapowy i angażuje po stronie klienta i duże zasoby i czas. Sprawdzoną formą efektywnej sprzedaży w ramach oferowania rozwiązań IT jest sprzedaż doradcza, która jako proces skutecznie buduje i wzmacnia kontakty handlowe w relacji konsultant – klient. Dlaczego?

  • dzisiejsze relacje z klientami wymagają coraz większego zaangażowania w rozwijanie i podtrzymywanie współpracy.
  • standardowe metody sprzedawania produktów przy tego typu produkcie/usłudze są nieskuteczne,konkurencja jest liczna i w wielu przypadkach posiada mocno dofinansowane „oblicze”.

I co najważniejsze – sprzedaż doradcza staje się wyspecjalizowaną formą skutecznego huntingu dla naszej firmy dając jednocześnie naszemu Klientowi szeroki wachlarz wartości dodanych.

Jednakże wszystkie te procesy nowoczesnej sprzedaży nie byłyby możliwe bez efektywnego wsparcia technologicznego ze strony narzędzi klasy CRM. Niniejsze szkolenie koncentruje się na dwóch aspektach – jak skutecznie sprzedawać i jakie narzędzia umożliwiają skuteczna sprzedaż B2B.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Mariusz Jabłoński

Bartosz Szafarowski

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do managerów prowadzących własne zespoły sprzedaży niezależnie od ich struktury (pre-sales, account manager, key account maanger) czy jest to struktura rozproszona czy nie.

Korzyści dla uczestników

Efektem szkolenia będzie praktyczna i użyteczna wiedza specjalistyczna, dotyczących kluczowych etapów procesu sprzedaży:

  • Prospecting
  • Sprzedaż konsultacyjna/doradcza
  • Finalizacja procesu zakupowego

Uczestnicy zdobędą także umiejętność konfiguracji i obsługi systemów CRM dostępnych w modelu SaaS, dedykowanych dla małych i średnich firm na przykładzie Pipedrive. Uczestnicy samodzielnie założą darmowe konto testowe i skonfigurują platformę do potrzeb swojej firmy. W szczególności skupimy się na następujących funkcjonalnościach:

  • tworzenie kilku wizualnych lejków sprzedaży
  • wspomaganie pracy zespołowej
  • korzystanie z historii kontaktów i przypomnień o działaniach
  • segmentacja potencjalnych klientów
  • budowa i korzystanie z raportowania i pulpitów menadżera, prognozowanie sprzedaży
  • bieżąca dbałość o higienę bazy – znajdowania i łączenie duplikatów, zmienianie handlowca przypisanego do kontaktu
  • Umiejętność wdrożenia i obsług Live Chat, Chat bot
  • Tworzenie, stylowanie oraz osadzanie na stronie www formularzy
  • Tworzenie szablonów email
  • Obsługa kampanii email
  • Wdrożenie automatycznych kampanii email
  • Dodawanie i zarządzanie produktami
  • Obsługa bazy szablonów dokumentów
  • Konfiguracja i wykorzystanie modułu do zarządzania projektami

Tematyka szkolenia

Prospecting

  • Co to jest prospecting.
  • Główne kanały pozyskiwania potencjalnych klientów (inbound, outbound).
  • Metody prospectingu: cold calling, cold mailing, social selling, wizyty osobiste, targi branżowe.
  • Wybór metod dotarcia do nowych klientów vs. branża i kanał sprzedaży.
  • Jak się przygotować do pierwszej rozmowy z potencjalnym klientem.
  • Jak poradzić sobie z tzw. gatekeeperem podczas rozmowy prospectingowej.
  • Lejek sprzedaży i ścieżka sprzedaży jako narzędzia oceny skuteczności prospectingu.
  • Dobór właściwych KPI.
  • Dobór właściwych narzędzi wspierających komunikację z klientem (CRM)

Sprzedaż konsultacyjna 

Techniki komunikacji podczas rozmowy z klientem.

  • Etapy rozmowy handlowej.
  • Otwarcie rozmowy z klientem – budowanie pierwszego wrażenia.
  • Opieka nad komitetem zakupowym.
  • Aktywne słuchanie – zrozumienie i budowanie relacji.
  • Sondowanie – technika zadawania pytań.
  • Technika leadingu – prowadzenie klienta w rozmowie handlowej.
  • Zbieranie informacji o potrzebach klienta.
  • Odkrywanie potrzeb, których klient nie jest świadomy
  • Cecha – korzyść – potrzeba.
  • Czym jest unikalna propozycja sprzedażowa (USP)?
  • Jak wykorzystać wiedzę produktową w sprzedaży?
  • Techniki prezentacji produktu – krótko i językiem korzyści.

Finalizacja procesu zakupowego

  • Metody przełamywania oporu przed skutecznym zamykaniem wizyt handlowych.
  • Co zwiększa skuteczność zamknięcia sprzedażowego.
  • Rozpoznawanie sygnałów gotowości do zakupu.
  • Filary zamknięcia sprzedażowego.
  • Podstawowe zasady negocjacji.
  • Najskuteczniejsze techniki finalizacji sprzedaży.
  • Praca na obiekcjach klientów.

Account Based Marketing – skuteczne pozyskiwanie leadów z własnej strony internetowej

  • Koncepcja działania platform klasy Account Based Marketing
  • Identyfikowanie firm odwiedzających stronę internetową, segmentacja i badanie atencji i zaangażowania potencjalnych klientów
  • Docieranie do decydentów w zidentyfikowanych firmach metodami cold mailingu, cold callingu lub przez Social Media (LinkedIn)
  • Integracja platformy Account Based Marketingowej z innymi narzędziami Działu Sprzedaży (Slack, Teams, CRM)
  • Wykorzystanie automatycznej metody budowy grup docelowych na portalu LinkedIn i emisja targetowanych reklam o charakterze edukacyjnym lub sprzedażowym

Umiejętność wdrożenia i obsługi Live Chat, Chat bot

  • konfiguracja i stylowanie okna live chat
  • ustawianie profilu
  • wybór szablonu konwersacji
  • Konfiguracja scenariuszy dla Chat bot

Tworzenie, stylowanie oraz osadzanie na stronie www formularzy

  • Wybór prawidłowego szablonu formularza
  • Konfiguracja pól formularza
  • Success Page – odpowiedź po wysyłce formularza, Thank You Page
  • Zapis Leada

Tworzenie szablonów email

  • Tworzenie własnych szablonów od zera

Obsługa kampanii email

  • Konfiguracja wysyłek email
  • Wdrożenie automatycznych kampanii email
  • Wybór dostępnych szablonów automatyzacji
  • Tworzenie własnych automatyzacji
  • Integracje z zewnętrznymi narzędziami

Dodawanie i zarządzanie produktami

  • Tworzenie i edycja produktów
  • Przypisywanie produktów do Leada

Obsługa bazy dokumentów

  • Połączenie PipeDrive z chmurą
  • Tworzenie personalizowanych szablonów ofert
  • ePodpisy
  • Śledzenie aktywności przesyłanych dokumentów

Zarządzanie projektami

  • Konfiguracja i wykorzystanie modułu do zarządzania projektami

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania warsztatowe – praca własna uczestników indywidualnie i w grupie pod nadzorem prowadzącego. Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia zakres warsztatów praktycznych będzie każdorazowo dostosowywany do poziomu zaawansowania uczestników. Podczas szkolenia prowadzący będą demonstrowali możliwość użycia chmurowego narzędzia klasy CRM (na przykładzie Pipedrive) do realizacji większości omawianych zadań i strategii.

Tagi

Prospecting | Sprzedaż Konsultacyjna | Sprzedaż doradcza | Cele kwotowe | KPI’s ilościowe i jakościowe | pozyskiwanie klienta B2B | obsługa Klienta | budowanie trwałych relacji z Klientem | Kwalifikowanie leadów | Narzędzia wspierające komunikację z Klientem | CRM | SaaS CRM

Jak wziąć udział w szkoleniu

Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio

Kontakt

Skontaktuj się z nami

    Net Solutions Sp. z o.o.
    04-013 Warszawa
    ul. Międzyborska 89 lok. 4

    REGON: 147070831
    KRS: 0000494758

    Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.